کد خبر: 72679 A

محمدعلی بهمنی درگذشت

محمدعلی بهمنی درگذشت

محمدعلی بهمنی از چهره‌های تاثیرگذار شعر و ترانه از دنیا رفت.

ایران آرت: محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه‌سرای شناخته شده کشورمان در ۸۲ سالگی چشم از جهان فرو بست.

عباس سجادی سخنگوی ستاد پیگیری وضعیت حال محمدعلی بهمنی دقایقی قبل خبر درگذشت این شاعر را اعلام کرد.

به گفته او علی رغم اینکه در آخرین لحظات پزشکان تلاش کردند با احیای قلبی وضعیت حال بهمنی را به پایداری برسانند اما پس از دوبار احیای قلبی این مهم میسر نشد و محمدعلی بهمنی حوالی ساعت ۲۳ امروز جمعه نهم شهریور ماه درگذشت.

ایران آرت درگذشت این شاعر و ترانه‌سرا را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

بهمنی شاعر و غزل سرا، متولد ۱۳۲۱ در دزفول بود. فریدون مشیری نخستین کسی بود که توانایی شعرگویی را در بهمنی، پیدا کرد و او نخستین شعرش را در ۱۰ سالگی برای مادرش سرود و مجله «روشن فکر» در سال ۱۳۳۱ آن را چاپ کرد.

نخستین مجموعه بهمنی به نام «باغ لال» را انتشارات بامداد در سال۱۳۵۱ منتشر کرد و درپی آن آثار بسیاری از وی به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» و «شاعر شنیدنی است» از آثار بسیار مشهور در کارنامه بهمنی، به چاپ دهم نیز رسیده است. بهمنی سال ۱۳۷۸ غزل سرای نمونه کشور شد و سال ۱۳۸۵ در نخستین دوره جشنواره شعر فجر به اتفاق حسین منزوی برگزیده بخش شعر کلاسیک شد و در فهرست چهره‌های ماندگار شعر قرار گرفت.

در بین آثار بهمنی «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» در رشد غزل معاصر، مجموعه‌ای تأثیرگذار است. عشق از جمله مضمون غزل‌های اوست. بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است.

آنچنان که خود او می‌گوید: «جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است در آینه تلفیق این چهره تماشایی است.»

محمدعلی بهمنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین