کد خبر: 72324 A

محمود اقبالی تبریزی

دکتر محمود اقبالی تبریزی درگذشت/ موسس کتابخانه مرکزی کرج و چهره شاخص انجمن ادب و هنر

دکتر محمود اقبالی تبریزی درگذشت/ موسس کتابخانه مرکزی کرج و چهره شاخص انجمن ادب و هنر

دکتر محمود اقبالی تبریزی که حائز سابقه وزین فرهنگی و هنری بود و بسیاری از شعرای معاصر و داستان نویسان و فعالین عرصه موسیقی، ادب و هنر از همراهان نزدیک ایشان بودند دار فانی را وداع گفت.

ایران آرت : دکتر محمود اقبالی تبریزی بنیانگذار انجمن های ادبی کرج، پس از ۶۰ سال فعالیت ادبی و خدمت به جامعه فرهنگی هنری دوشنبه درگذشت.

پیکر ایشان روز سه شنبه در قطعه هنرمندان بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

دکتر محمود اقبالی تبریزی از جمله فعالان شعر و ادب فارسی بودند که در سراسر ایران در زمینه تاسیس کتابخانه های عمومی نقش پیشران داشت. ایشان بعد از انقلاب اسلامی ساکن کرج شدند و خدمات فرهنگی شایان توجهی بر جای گذاشت.

دکتر محمود اقبالی تبریزی ، پدر نوید اقبالی ، مدیر کارخانه آتی مهر و دایی حمیدرضا شفیعی، مدیر رنگ وستا هستند.

دکتر اقبالی در سال ۱۳۹۴ در گفتگو با خبرگزاری آریا گفته بود:" در کشورهای پیشرو ، دولت ها با اشتیاق برای کمک به انجمن های ادبی هنری آماده اند اما متاسفانه در ایران چنین چیزی دیده نمی شود."

دکتر اقبالی اذعان نمود :" اگر به انجمن ها کمک نمی شود بر سر فعالیت آنها مانعی ایجاد نشود تا بتوانند به راحتی به فعالیت خود بپردازند که اگر این اتفاق رخ دهد بزرگترین کمک شده است. وقتی مردم در ادبیات، منابع طبیعی و یا محیط زیست حضور پیدا کنند منشاء خیر و برکت خواهد بود..."

دکتر اقبالی در ادامه این مصاحبه افزود:" از وزارت ارشاد توقع داریم در بعد فرهنگی و کتاب رسانی اهتمام ویژه ای داشته باشند به عنوان مثال در مهرشهر کرج مردم با کمبود کتابخانه مواجه هستند و این منطقه به چند کتابخانه احتیاج دارد."

زنده یاد اقبالی تبریزی به حضور خود در اوایل انقلاب در شهر کرج اشاره نمود و اظهار داشت:" زمانی که بنده در اوایل انقلاب در این شهر حضور پیدا کردم یک کتابخانه مرکزی تاسیس کردم و هنوز همان کتابخانه مرکزی در این شهر وجود دارد در صورتی که در این شهر به بیش از 10 کتابخانه مرکزی نیاز داریم.علاوه بر این محلات این شهر که جمعیت زیادی در خود جای داده به امکانات فرهنگی بی شماری نیاز دارد ... "

ایران آرت درگذشت این مرد بزرگ و چهره فرهنگی شاخص را به خانواده های محترم اقبالی تبریزی و نیز شفیعی تسلیت عرض نموده، از خداوند مهربان برای آن مرحوم شادی روح و برای همه بازماندگان صبر و بردباری خواهان است.

محمود اقبالی تبریزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین