کد خبر: 72958 A

حسین هاشم پور

حسین هاشم پور: آرامش گمشده خاورمیانه برای هنر و هنرمند

حسین هاشم پور: آرامش گمشده خاورمیانه برای هنر و هنرمند

این روزها حال خاورمیانه خوش نیست، مانند همه 365 روز گذشته؛ هر روز مرده می برند کوچه به کوچه و همانند اکسیژن ، جنگ و مرگ را هر لحظه نفس می کشی.

ایران آرتحسین هاشم پور : روزنامه نگارم و به جهت حرفه ام هر روز با هنرمندان و دیگر اهالی خانواده هنر دیدار و گفتگو می کنم؛ فصل مشترک همه، دل خونین و نگرانی به جهت شرایط بغرنج خاورمیانه است.

هنر و هنرمندان در سراسر تاریخ ضد جنگ هستند اما می دانند وقتی جغد جنگ می نشیند از بوم نقاشی و مجسمه کاری برنمی آید.

هنرمندان هم می پرسند چرا گزینه جنگ برای همیشه به آرشیو سپرده نمی شود؟!

بسیاری از عادات ناپسند بشری در سایه گسترش علم و دانایی تاریخ مصرف شان به اتمام رسیده و عجیب است چرا سنت ضد بشری جنگ و کشتن هم نوع به پایان نمی رسد؟!!

هنرمندان ی که زاده و مقیم خاورمیانه هستند می گویند دل و دماغ کار جدی ندارند،

گالریست های کشورهایی که مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر جنگ هستند می گویند خرید آثار هنری دل خوش می خواهد و عجیب نیست در چنین روزهایی میزان خرید و فروش آثار هنری چنگی به دل نزند.

هر چند که اخبار غیررسمی متعدد می رسد که برخی دیلرها و خریداران آثار هنری، در این شرایط خاص در حال خرید مستر پیس ها هستند، زیرا تجربه ثابت کرده در شرایط جنگی، مجموعه دارانی هستند که برای رسیدن به پول نقد، چوب حراج به گنجینه هنری شان می زنند ...

بله ، به قول شاعر اندیشه ورزمان "احمد شاملو"، "[ هر روز مرده می برند کوچه به کوچه] "

این روزها حال خاورمیانه خوش نیست، مانند همه 365 روز گذشته؛ همانند اکسیژن ، جنگ و مرگ را هر لحظه نفس می کشیم ...  شاید اگر دنیا را هنرمندان اداره می کردند امروز دنیای زیباتر و آرام تری می داشتیم.

حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین