کد خبر: 72758 A

درآمد سه میلیون دلاری معین از کنسرت در استانبول/ کنایه روزنامه دانشگاه آزاد به معطل ماندن بازگشت معین به ایران

درآمد سه میلیون دلاری معین از کنسرت در استانبول/ کنایه روزنامه دانشگاه آزاد به معطل ماندن بازگشت معین به ایران

۱۵ هزار ایرانی دور هم در جایی خارج از وطن‌ جمع شدند و معین خواننده ایرانی برای آن‌ها خواند

ایران آرت: فرهیختگان، روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد نوشت: عشق به موسیقی مرز نمی‌شناسد. کنسرت اخیر نصرالله معین در استانبول نمونه‌ای برای اثبات این جمله است. این کنسرت در تاریخ ۱۵ شهریور، برگزار شد و ۱۵ هزار ایرانی دور هم در جایی خارج از وطن‌شان جمع شدند و معین خواننده ایرانی برای آن‌ها خواند. این کنسرت در سالن آرنا اولکر استانبول برگزار شد. اولین سالن چندمنظوره در ترکیه که ظاهری مدرن دارد و علاوه‌بر کنسرت و نمایش میزبان بازی‌های بستکتبال هم است.

اگر میانگین قیمت بلیت را ۲۰۰ دلار محاسبه کنیم در همین یک سانس بالغ بر سه میلیون دلار فقط بلیت فروخته شده است. برخی گمانه‌زنی‌ها وجود داشت که بخش قابل‌توجهی از افرادی که در کنسرت حضور داشتند از ایران به این کنسرت رفته‌اند. جنبه اقتصادی این موضوع را نمی‌توان بی‌تاثیر دانست؛ چراکه برگزاری کنسرت‌های خوانندگان ایرانی در خارج از کشور علاوه‌بر جنبه‌های هنری تاثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد کشور مقصد دارد. سفر هوایی، رزرو هتل و سایر هزینه‌های جانبی حجم قابل‌توجهی از سرمایه را از ایران به آن کشور منتقل می‌کند. می‌توان گفت برگزاری هر کنسرت در خارج از کشور به‌نوعی صادرات ارز محسوب می‌شود و این موضوع از نظر اقتصادی قابل تامل است.

در کنار بعد اقتصادی لازم به ذکر است که جمع شدن ایرانی‌ها در خارج از کشور برای خواننده‌ای که در داخل با خواندن و فعالیت هنری او مشکلی ندارند، موضوعی است که وجهه خوبی ندارد. سالنی که معین در آن اجرا کرد به نحوی است که امکان برگزاری چند سانس پشت هم یا اجرای برنامه با فواصل کم در آن امکان‌پذیر نیست. به همین جهت نهایتا هر شش ماه یک‌بار بشود در چنین سالنی کنسرت اجرا کرد. بازگشت معین به ایران باعث می‌شود تعداد بیشتری کنسرت نیز برگزار شود.

معین کنسرت معین بازگشت معین به ایران کنسرت معین در ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین