کد خبر: 72503 A

حمیدرضا شفیعی | رنگ وستا

حمیدرضا شفیعی: هنر و رنگ در المپیک پاریس

حمیدرضا شفیعی: هنر و رنگ در المپیک پاریس

مدیر رنگ وستا می گوید: هنر و ورزش دو منظر زیبا از انسان است که در ذهن و جسم حلول می کند و به زبان مشترک بشریت شهرت دارند.و المپیک‌ زمانی ست که هر چهار سال یک بار، جهان مکث می کند تا شاهد جشنی از ظرفیت های انسانی و گردهمایی بین المللی باشد.

ایران آرت : حمیدرضا شفیعی، مدیر رنگ وستا معتقد است:" ورزش و هنر در صحنه درخشان المپیک جولان می دهند و این روزها پاریس این میعادگاه بزرگ است.

مانند همه افتتاحیه های پیشین، این رویداد باشکوه به هنر و هنرمندان سپرده شد و رسانه معتبر " آرت‌نت" آن را یک "نمایش لبریز از هنر" توصیف کرد. رود سن شهر عشق، پاریس، جواهراتی از هنر و تاریخ ورزش را مرور کرد که این پرفورمنس را جاودانه کرد."

شفیعی گفت:" در افتتاحیه نگاهها به برش‌های عظیمی از پرتره‌های نقاشی های متعلق به موزه لوور بود و البته پرفورمنس نور درخشان و خیره کننده که از آن به نقاشی با نور یاد می کنند و ... حال آنکه نماد المپیک و رنگ های بیانگرای آن بیش از یک قرن است هدیه هنر به ورزش است؛ 

این پنج حلقه مینیمال و زیبا قرمز، سبز، سیاه، زرد و آبی در سال ۱۹۱۴ توسط پیر دی کوبرتین طراحی شد، نشانگر ۵ بخش از دنیاست که در عین رقابت‌ در هم تنیده و به هم متصل اند؛ اگر به هر یک از این حلقه ها گزندی رسد دیگری هم آسیب می بیند مانند همان شعر کهن پارسی حضرت سعدی : 

چو عضوی به درد آورد روزگار

دیگر عضوها را نماند قرار

این مدیر هنری تاکید می کند:" هنر این قدرت را دارد که روح بازی های المپیک را به شیوه هایی فراتر از ماهیت زودگذر بازی ها در بر گیرد. رسانه عکس، مهم ترین نقش در ثبت و جاودانه کردن لحظات ماندگار المپیک را دارد اما سهم نقاشی و مجسمه سازی در این زمینه پررنگ است.

کافی ست ببینید این روزها در جای جای پاریس دهها و صدها نمایشگاه هنری دایر است.لباس ورزشکاران از یونیفرم تیمی تا تن پوش ورزشی، نماد دیگر حضور تعیین کننده هنر و مد است که در دستکم سه دهه اخیر در المپیک اهمیت فوق العاده ای یافته است."

حمیدرضا شفیعی

شفیعی در پایان گفت:" برخی کشورها که توانایی کافی در کسب مدال ندارند و به اصطلاح نمی توانند بالانشین جدول مدال ها باشند با حضور فکر شده در همین زمینه های هنری، از ظرفیت های والای المپیک به بهترین شکل بهره برداری می کنند."

رنگ وستا حمیدرضا شفیعی حمیدرضا شفیعی رنگ وستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین