کد خبر: 70764 A

نجوم الغانم Aisha Alabbar Gallery |Lawrie Shabibi Gallery | پانزدهمین آرت ابوظبی

نجوم الغانم Aisha Alabbar Gallery و محمد احمد ابراهیم Lawrie Shabibi Gallery در پانزدهمین آرت ابوظبی

نجوم الغانم Aisha Alabbar Gallery و محمد احمد ابراهیم Lawrie Shabibi Gallery در پانزدهمین آرت ابوظبی

آرت ابوظبی در پانزدهمین دوره خویش به دو هنرمند که با گالری های دبی همکاری می کنند سفارش اثر هنری داده است : نجوم الغانم Aisha Alabbar Gallery و محمد احمد ابراهیم Lawrie Shabibi Gallery.

ایران آرت: پانزدهمین ابوظبی آرت که از ۲۲ نوامبر، اواخر آبان ماه پیش رو با حضور ۹۲ گالری از ۳۱ کشور آغاز به کار می کند بخش های مختلفی دارد، یکی از این بخش سفارش اثر به هنرمندان و نمایش آنها خارج از محیط آرت فر است.

در این طرح که از سال ۲۰۱۷ شروع شده است به هنرمندان مختلف از پیشکسوت تا پیشگام، آفرینش آثار هنری سفارش داده می شود و این کارها در نقاط مختلف شهر ابوظبی پایتخت امارات ارائه می شود.

جالب اینکه این اثار تا دو ماه پس از اتمام آرت فر به تماشا خواهد بود.

هنرمندان سفارش شده امسال نجوم الغانم و محمد احمد ابراهیم هستند که آثارشان در قلعه الجاهیلی و واحه العین به نمایش گذاشته خواهد شد.

نجوم الغانم، شاعر، هنرمند و کارگردان مشهور اماراتی که جوایز هنری معتبری نیز اخذ کرده است در این باره اظهار داشت: «واقعاً مفتخرم که در این دوره از آرت ابوظبی شرکت می‌کنم و مشتاقانه منتظرم آثارم را با مخاطبان این آرت فر به اشتراک گذارم. برای این حضور از سال 2020 شروع به خلق کردن کرده ام. من یک عمر در تنهایی زیر سایه رنگ ها و مواد کار کردم بدون اینکه بدانم کارم به کجا ختم می شود. بدون اینکه بدانم هنر همدم و پناهگاه باشکوه من شده است. هنر بیان دیگری به من داد که مشخص شد مهم ترین فعالیت روزهای من است.»

نجوم الغانم در آرت ابوظبی

نجوم الغانم می گوید: « صدها ساعت در طول زندگی ما می گذرد یا در انتظار اتفاقات یا در انتظار زمان مناسب برای شروع کاری یا انجام یک عمل خاص. بدون اینکه متوجه شوم، می‌بینم که راه‌هایی برای مدیریت لحظاتی که در انتظار سپری می‌شوند، ایجاد می‌کنم. من همیشه وقتی منتظر هر چیزی هستم به هنر پناه می برم. با این حال، من هرگز به انرژی نهفته در هر لحظه فکر نکردم تا زمانی که به کووید مبتلا شدم و مجبور شدم دو هفته قرنطینه را پشت سر بگذارم، که در یک زمان مانند یک ابدیت بود. در انزوا بودن باعث شد گذر زمان را از منظر دیگری ببینم. فهمیدم که هر دقیقه ارزش زیادی دارد، هر ساعت زمان زیادی است، و هر روز انتظار باعث شد به ساده ترین چیزهای اطرافم فکر کنم - خطوط ساده، بافت پوسته های کوچک، نرمی گلبرگ های گل، تاثیر کلمات، جزئیات کوچک غیرقابل توجه و غیره... من عمداً در لحظاتی که منتظر بودم شروع به ساخت قطعات مختلف سرامیک کردم. من آنها را "مصنوعات لحظه های کنونی" می نامم. »

نجوم الغانم با گالری Aisha Alabbar Gallery در منطقه القوز دبی همکاری می کند و در هنر ابوظبی 2023 آماده خواهد بود.

محمد احمد ابراهیم با اثر «العین واحه» که توسط آرت ابوظبی سفارش داده شده و در مکان‌های فرهنگی العین به نمایش در می آید در این آرت فر حاضر خواهد بود. این اثر شامل مجسمه‌های درخت‌ مانند پویا و رنگارنگ است که از مواد طبیعی و یافت شده ساخته شده‌اند که سرسبزی پر جنب و جوش زمین‌های واحه العین را جشن می‌گیرند.

کاغذ ( پایه ماشه )، مقوای بازیافتی و اشیاء یافت شده و ترکیب آنها امضای این هنرمند است و با همین متریال، منظره ای منحصر به فرد از اشکال ارگانیک ایجاد کند.

کار هنری ابراهیم عمیقاً ریشه در رویکردی مبتنی بر پردازش دارد که او آن را هم تجربی و هم مراقبه می‌داند. از طریق این نصب خاص، او حس عمیقی از حضور ایجاد می‌کند و بینندگان را دعوت می‌کند تا دیداری با بیان هنری او و میراث یونسکو واحه العین را تجربه کنند.

محمد احمد ابراهیم در آرت ابوظبی

ابراهیم این بار با فاصله گرفتن از آثار قبلی خود، عناصر جدیدی را معرفی می کند و نقش های نمادین خود را مستقیماً بر مجسمه های بیومورفیک اضافه می کند، ادغام هماهنگ بین نقاشی های دو بعدی و مجسمه های سه بعدی به جذابیت های اثر او اضافه کرده است.

این آثار نشان دهنده ارتباط عمیق او با محیط محلی است و مطابق با عملکرد او، به نگرانی های تأثیر شهرنشینی بر طبیعت می پردازد.

این چیدمان که به عنوان هدیه ای به العین تصور می شود، یادآور آثار هنری زمین متمایز ابراهیم است که از رابطه مادام العمر با طبیعت منطقه الهام گرفته شده است.

هنگامی که بازدیدکنندگان با این اثر درگیر می شوند، آنها تشویق می شوند تا به پیشرفت های محلی در هنر پایدار، ارتباط خود با محیط طبیعی خود و راه هایی که می توانند در حفظ آن کمک کنند، فکر کنند.

محمد احمد ابراهیم توسط گالری Lawrie Shabibi gallery که در السرکال اونیو دبی دایر است به آرت ابوظبی 2023 معرفی شده است.

آرت ابوظبی از طریق نمایشگاه‌های سراسر سال و سفارش‌های هیجان انگیز به هنرمندان، نقشی اساسی در حمایت از اکوسیستم هنری در منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند.

نمایشگاه سالانه آرت ابوظبی ، با سرعتی سریع به رشد خود ادامه می‌دهد و در پانزدهمین دوره خود در نوامبر امسال می‌رسد و اخیراً رکورد 90+ گالری از ۳۱ کشور را در بزرگترین نسخه خود اعلام کرده است.

آرت ابوظبی آرت ابوظبی 2023 پانزدهمین آرت ابوظبی نجوم الغانم محمد احمد ابراهیم Aisha Alabbar Gallery Lawrie Shabibi Gallery
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین