کد خبر: 72790 A

سوفیا لورن وارد دهمین دهه زندگی‌اش شد/ تبریک آقای رئیس جمهور به ستاره سینما

سوفیا لورن وارد دهمین دهه زندگی‌اش شد/ تبریک آقای رئیس جمهور به ستاره سینما

رئیس‌جمهور ایتالیا پیام تبریکی برای سوفیا لورن فرستاده است.

ایران آرت: سوفیا لورن جشن تولد نودسالگی را در میان عزیزترین افراد زندگی‌اش جشن می‌گیرد: پسرانش ادواردو و کارلو پونتی، عروس‌ها، چهار نوه، خواهرش ماریا شیکولونه و خواهرزاده‌هایش، آلِساندرا و الیزابتا موسولینی. همچنین جمعی از همکاران و دوستانش نیز در کنار او هستند.

رئیس‌جمهور ایتالیا نیز پیام تبریکی برای این بازیگر فرستاده است: «به مناسبت تولدت، مایلم صمیمانه‌ترین تبریکاتم را تقدیم کنم و از جانب جمهوری ایتالیا، از شما به خاطر کارنامه‌ درخشانتان در بازیگری سینما تشکر نمایم. کارنامه‌ای که با دریافت جوایز ملی و بین‌المللی فراوان و بسیار ارزشمند همراه بوده است. ظرافت، جذابیت و بازی بی‌نظیر شما مشخصه‌ی تعداد بسیاری از فیلم‌های ایتالیایی و خارجی بوده است که به تاریخ سینما کمک کرده و شما را به نماد زیبایی و هنر ایتالیایی در جهان تبدیل کرده است.»

نود سالگی سوفیا لورن را وزارت فرهنگ، استودیوی فیلم‌سازی چینه‌چیتا و آرشیو لوچه با یک رویداد ویژه و خصوصی در سینمای مدرنو جشن می‌گیرند.

این رویدادها بخشی از مجموعه برنامه‌هایی است که چینه‌چیتا برای بزرگداشت نود سالگی سوفیا لورن برگزار می‌کند، از جمله مراسمی در مرکز لینکلن نیویورک و همچنین ادای احترام در موزه آکادمی لس‌آنجلس که برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

جشن‌ها و برنامه‌هایی هم در زادگاه او برگزار می‌شوند. یک نقاشی دیواری روی خانه‌ای در پوتزولی، جایی که این ستاره دوران کودکی خود را گذرانده، کشیده شده است. همچنین برنامه‌هایی از سوی شهرداری و منطقه با نمایش فیلم و برگزاری نشست‌ها در دستور کار قرار دارند.

سوفیا کوستانزا بریگیدا ویلانی سیکولونه که با نام هنری سوفیا لورن شناخته می‌شود زاده ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۴ در سیسیل ایتالیاست.

سوفیا لورن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین