کد خبر: 72773 A

شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در سینماهای ترکیه

شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در سینماهای ترکیه

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل و جمعی دیگر از بازیگران ایرانی و ترک در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

ایران آرت: حسن فتحی اعلام کرد: فیلم «مست عشق» حدود دو ماه دیگر در سینماهای ترکیه اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسن فتحی با بیان اینکه فیلم «مست عشق» در پاییز در سینماهای ترکیه روی پرده می‌رود، درباره تجربه همکاری مشترک ایران و ترکیه در ساخت «مست عشق» عنوان کرد: با اکران فیلم در ترکیه می‌توان ارزیابی کرد که مخاطب ترک چه بازخوردی به فیلم می‌دهد. اینفیلم با سرمایه مشترک ایرانی و ترکیه ساخته شده و علی‌رغم نظر طرف ترک، ما اصرار داشتیم دو بازیگر اصلی شمس و مولانا حتما ایرانی باشند. در این مورد تسلیم وجه صنعتی سینما نشدیم و اگر بازیگر مولانا ترک انتخاب می‌شد، میزان فروش در سینماهای ترکیه بسیار افزایش می‌یافت. البته برای این اصرار دلیل هم داشتیم، زادگاه شمس آذربایجانِ ایران و زادگاه مولانا خراسانِ ایران بوده است.

او تاکید کرد: ما نمی‌خواستیم زندگی‌نامه مولانا را بسازیم، هدف این بود که ملاقات عجیب و غریب شمس و مولانا را در حد بضاعت اندک یک اثر سینمایی نمایش دهیم. اتفاقی که در این ملاقات می‌افتد از نظر روانشناختی بسیار حائز اهمیت است. یکی از مشکلات انسان امروز مقایسه و چشم و هم‌چشمی است. ما مانند ماشینی هستیم که مدام نگاه می‌کنیم چه کسی از ما جلو می‌زند و چه کسی از ما عقب‌تر است. این سرمنشأ بسیاری از جنگ‌ها و کشتارها در جهان امروز است. در مواجهه شمس و مولانا می‌بینیم چگونه شمس چشم‌اندازی را به مولانا توصیه می‌کند که برای بشر امروز قابل استفاده است. او به مولانا می‌گوید رقابت را کنار بگذار و دلخوش نباش که ۵۰۰ نفر پای منبرت هستند و چه مقام و جایگاهی داری. امروز بسیاری از ما بنده پول و موقعیت اجتماعی شده‌ایم.

فتحی که روز گذشته، ۲۵ شهریورماه در نشست نمایش و نقد «مست عشق» در فرهنگسرای ارسباران صحبت می‌کرد، ادامه داد: من و آقای توحیدی ۱۴ بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم، شاید چون قرار نبود کم‌فروشی کنیم و یک چیزی بسازیم که فقط حرفی زده باشیم. می‌دانستیم مسئولیت سنگینی است و در تمام دو سالی که روی فیلمنامه کار می‌کردیم، برایمان مهم بود که مخاطب هدفمان کدام قشر از جامعه است. آیا می‌خواهیم برای مولوی‌شناسان فیلم بسازیم یا برای جوانان امروز و مردم کوچه و بازار؟ در نهایت مخاطب هدف را گروه دوم انتخاب کردیم.  

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل و جمعی دیگر از بازیگران ایرانی و ترک در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

سینمای ایران شهاب حسینی پارسا پیروزفر حسن فتحی سینمای ترکیه هانده ارچل فیلم مست عشق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین