کد خبر: 72791 A

السرکال اونیو دبی

ببینید: افتتاح ۱۰ نمایشگاه جدید در السرکال اونیو دبی

ببینید: افتتاح ۱۰ نمایشگاه جدید در السرکال اونیو دبی

گالری‌های لاوری شبیبی، فایرتی، لیلا هلر، ایزابل، عائشه العبار، ایام و 1X1 رد السرکال اونیو دبی نمایشگاه‌های جدیدی را افتتاح کردند.

ایران آرت: آزاده جعفریان در رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME نوشت: ۱۰ نمایشگاه جدید در ۷ گالری مختلف السرکال اونیو دبی افتتاح شد.

* در گالری لاوری شبیبی Lawrie Shabibi، اولین نمایشگاه انفرادی علیا احمد Alia Ahmad، هنرمند اهل عربستان سعودی برپا شده است. آثار علیا احمد در این نمایشگاه، شامل ترکیب‌بندی‌های صمیمی و انتزاعی با نقوش گیاهی، گل‌ها و هندسی است که واژگان شخصی فرم‌ها را ایجاد می‌کند. نقاشی‌های او، با تضادهای لحنی و الگوهای پراکنده، حسی از هندسه بی‌نهایت فراتر از بوم را تداعی می‌کنند.

ewaEFnZWPDsr

UqMVbT6Jrf3g

 

* گالری عائشه العبار Aisha Alabbar Gallery میزبان آثار هنری آرمین نجیب Armin Najib است. نمایشگاه «پیوسته» Continuum، سیر تکاملی انسان را در قالب‌های سیال و صلب بررسی می‌کند و زیبایی نقص را جشن می‌گیرد و تحول، التیام و پیشرفت مداوم زندگی را برجسته می‌کند.

H1P9bh4DGULE

dKSvXot60mDy

 

* نمایشگاه گذشته‌نگر لیلی نصیر Leila Nseir، هنرمند مشهور سوریه‌ای در ایام گالری Ayyam Gallery در معرض دید عموم قرار گفته است. لیلی نصیر، هنرمند انقلابی خاورمیانه، از طریق هنر خود با آزار و اذیت جنسیتی و انتظارات اجتماعی مواجه شد، مضامین اومانیستی و فمینیستی را در هم آمیخت و در عین حال بر چالش‌های شخصی و سلامتی غلبه کرد تا مرزهای هنری را پشت سر بگذارد.

pdAb8pW6PX5k

 

* گالری ایزابل Gallery Isabelle میزبان نمایشگاه گروهی «آرزو می‌کنم شاد باشم، می‌خواهم زرد باشم» به کیوریتوری جاد کرم Jad Karam است. این نمایشگاه به بررسی مضامین دگرگونی، نوسازی و سیالیت طبیعت از طریق آثار هنری متنوع و مواد تغییر یافته می‌پردازد و رابطه در حال تکامل بین خود و محیط را برجسته می‌کند. در این نمایشگاه آثار هنری محمد الفرج Mohammad Alfaraj، آمنه الحقیل Aminah Al huqail، دالیا بعاصیری Dalia Baassiri، ریچی باتیا Richi Bhatia، جمیری Jumairy، تامارا کالو Tamara Kalo، آدریان پپه Adrian Pepe و آلیا زال Alia Zaal به نمایش گذاشته شده است.

GlvCGX9rzrTR

QAaJeB8JqzgQ

e6hpH05Rm2hr

 

* ۳۶ نقاشی اکریلیک از کایخان سالاخوف Kaikhan Salakhov در گالری Firetti Contemporary، زیبایی شناسی رنسانس را با مفاهیم علمی مدرن ادغام می‌کند و مسائل بالقوه‌ای را بررسی می‌کند که بشریت با آن‌ها مواجه خواهد شد. رنسانس کیهانی کیخان سالاخوف درباره تقاطع هنر، علم و معنویت از طریق هندسه مقدس است و از نقاشی‌های اکریلیک برای به تصویر کشیدن چالش‌های به هم پیوسته بشریت و تکامل کیهانی به عنوان یک گونه چند سیاره‌ای استفاده می‌کند.

xAyIjvqzeGg3

Dmqid2qBwO73

 

* دو نمایشگاه در گالری هنری 1X1 برپا شده است. نمایشگاه «راه‌های تعالی» اثر صفدر علی قرشی Safdar Ali Qureshi نقاشی‌های مینیاتوری پیچیده او را به نمایش می‌گذارد که تکنیک های امپرسیونیستی را با انتزاع ترکیب می‌کند تا رابطه پیچیده بین طبیعت، انسانیت و حافظه را کشف کند، به ویژه بازتابی از پیامدهای سیل در ایالت سند پاکستان، در حالی که مرز فرم‌های هنر سنتی را جابجا می‌کند.

wtfnWKYfsqZs

IzDI8sfEATx4

bdsrA387o75M

در نمایشگاه دیگر گالری 1X1، آثار راجنیش کاور Rajnish Kaur برای اولین بار در خاورمیانه به نمایش درآمده است. نمایشگاه «پژواک» Echoes، شامل 12 بوم و 40 اثر کاغذی است که اکسپرسیونیسم انتزاعی را با تاثیرات حسی ترکیب می‌کند و هم شور و نشاط شهری و هم لحظات متفکرانه را از طریق کاوشی منحصر به فرد و احساسی در رنگ و فرم به تصویر می‌کشد.

w4ZdBW8IAk8H

 

* ۳ نمایشگاه در گالری لیلا هلر Leila Heller Gallery می‌درخشد. نمایشگاه «من شب زنده داری می‌کنم» I Kept the Night Vigil به کیوریتوری بهرنگ صمدزادگان، آثار متحول‌کننده هنرمندان زن خاورمیانه‌ای را به نمایش می‌گذارد و با الهام از شعر خنساء، از مقاومت و خلاقیت آنها به عنوان حافظ سنت و کاتالیزوری برای تغییر تجلیل می‌‌کند.

سالن دیگری از لیلا هلر میزبان نمایشگاه Chihuly: Four Decades of Iconic Work است. اولین نمایشگاه گسترده دیل چیهولی Dale Chihuly، هنرمند مشهور آمریکایی در امارات متحده عربی که شامل چیدمان‌های مقیاس بزرگ، مجسمه‌های شیشه‌ای و آثار دو بعدی است که نزدیک به 40 سال هنر خلاقانه او در شیشه را در بر می‌گیر​د.

سومین نمایشگاه گالری لیلا هلر متعلق به آثار ماریا خوزه بنونوتو Maria Jose Benvenuto، هنرمند مشهور اهل شیلی است. «پل طبیعت» یک مجموعه انتزاعی پر جنب و جوش با الهام از مناظر استرالیا تا دبی است که از رنگ‌ها و حرکات پویا برای برانگیختن ارتباطات عاطفی و جشن گرفتن زیبایی طبیعت و ارتباط جهانی استفاده می‌کند.

Alserkal Avenue یک منطقه فرهنگی و هنری در القوز، دبی است. Alserkal Avenue در سال 2008 توسط عبدالمنعم بن عیسی السرکال با هدف پرورش یک جامعه خلاق و پر جنب و جوش و حمایت از تولیدات فرهنگی در دبی تاسیس شد.

 عکس‌ها: ArtDayME

آزاده جعفریان بهرنگ صمدزادگان ایام گالری Alserkal Avenue السرکال اونیو السرکال اونیو دبی Ayyam Gallery لاوری شبیبی گالری لیلا هلر گالری Firetti contemporary ایام گالری دبی Aisha Alabbar Gallery لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi لاوری شبیبی عبدالمنعم بن عیسی السرکال Abdelmonem Bin Eisa Alserkal ماریا خوزه بنونوتو Maria Jose Benvenuto دیل چیهولی Dale Chihuly راجنیش کاور Rajnish Kaur صفدر علی قرشی کایخان سالاخوف گالری ایزابل Gallery Isabelle لیلی نصیر گالری عائشه العبار آرمین نجیب علیا احمد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین