کد خبر: 72774 A

حمیدرضا شفیعی | رنگ وستا

هنرهای تجسمی و صنعت به روایت حمیدرضا شفیعی

هنرهای تجسمی و صنعت به روایت حمیدرضا شفیعی

دیزاین آثار لوور ابوظبی روی ساعت های سواچ ، نقاشی خط روی هواپیما و لامبورگینی، خانه هایی که با مجسمه و نقاشی دیزاین می شوند و سپس به مشتری ارائه می شوند، انبوه وسایل دیزاین داخلی خانه و محل کار با آثار متنوع هنری و .... بله این روزها صنعت و هنر با هم یکی شده اند.

ایران آرت: حمیدرضا شفیعی، مدیر رنگ وستا می گوید : " در دنیای پر سرعت امروز، رابطه بین هنرهای تجسمی و صنعت بیش از هر زمان دیگری عمق یافته و محیط زندگی ما را شکل داده، بر رفتار مصرف کننده تأثیر گذاشته و نوآوری را در بخش های مختلف هدایت کرده است. از طراحی محصول گرفته تا برندسازی و بازاریابی، هنرهای تجسمی نقش مهمی در ارتقای چشم انداز صنعتی ایفا و هم افزایی را ایجاد می کنند که هم به نفع هنرمندان و هم توسعه کسب و کارها است.

این مدیر هنری می افزاید :" ریشه‌های این رابطه را می‌توان در انقلاب صنعتی جستجو کرد، دوره‌ای که روش‌های تولید را متحول کرد و باعث تولید انبوه شد. با تکثیر کارخانه ها، نیاز به طراحی های زیبا و کاربردی آشکار شد. هنرمندان و طراحان شروع به همکاری با صنعت گران برای ایجاد محصولاتی کردند که هم کاربردی هم از نظر بصری جذاب بودند." 

حمیدرضا شفیعی با بیان این نکته که " طراحی: قلب نوآوری است" می گوید:" در صنعت معاصر، هنرهای تجسمی در خط مقدم طراحی و توسعه محصول قرار دارد. طراحان از اصول هنری مانند تئوری رنگ و ترکیب برای ایجاد محصولات استفاده می کنند که بازتاب نیازهای روز مصرف کنندگان شده است. طراحی صنعتی، حتمن یکی از بهترین نمونه هاست ؛ جایی که هنرمندان و مهندسان دست در دست هم برای تولید همه چیز از مبلمان گرفته تا لوازم الکترونیکی هم افزایی می کنند. امروز موفقیت یک محصول اغلب به جذابیت بصری آن بستگی دارد و نشان می دهد که زیبایی شناسی و عملکرد توامان مهم اند."

مدیر رنگ وستا تاکید می کند :" هنرهای تجسمی همچنین نقش محوری در برندسازی و استراتژی های بازاریابی دارد. هویت بصری قدرتمند می تواند یک برند را در بازار رقابتی متمایز کند. لوگوها، بسته بندی ها و کمپین های تبلیغاتی به شدت بر اصول هنری برای انتقال پیام و ارزش های یک برند متکی هستند. شرکت ها به طور فزاینده ای به دنبال تخصص هنرمندان تجسمی برای خلق روایت های اقناع کننده ای هستند که مخاطبان هدف آنها را جذب کند."

این مدیر هنری می گوید: " رابطه بین هنرهای تجسمی و صنعت فراتر از زیبایی شناسی، به هویت فرهنگی می تواند اشاره کند؛ هنر منعکس کننده ارزش ها و باورهای یک جامعه است و صنایع اغلب از این عناصر فرهنگی برای خلق محصولاتی استفاده می کنند که با مصرف کنندگان طنین انداز می شود. به عنوان مثال، طراحی مد اغلب از نقوش و تکنیک‌های سنتی استفاده می‌کند و میراث فرهنگی را جشن می‌گیرد و در عین حال باعث رشد اقتصادی می‌شود.

مدیر رنگ وستا می افزاید:" علاوه بر این، صنایعی مانند گردشگری از هنرهای تجسمی برای ارتقای تجربه فرهنگی بهره ها می برند. فضای هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان های شهری به لطف نقاشی های دیواری و ... بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند. این رابطه همزیستی نه تنها باعث ارتقای هنرمندان محلی می شود، بلکه به نشاط اقتصادی جوامع نیز کمک می کند."

حمیدرضا شفیعی

حمیدرضا شفیعی می گوید :" از این روست که این روزها تمامی صنایع پیشرو با قرارداد های بلند مدت با هنرمندان در پی جلوه گری معاصر از خود در دنیایی هستند که دیده شدن در آن سخت تر از همیشه شده است."

رنگ وستا حميدرضا شفیعی حميدرضا شفیعی وستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین