کد خبر: 71961 A

گالری مژده | مهدی سحابی | سعادت افزود

کنایه‌های دیواری مهدی سحابی در گالری مژده

کنایه‌های دیواری مهدی سحابی در گالری مژده

نمایشگاه عکس ها و نقاشی های مهدی سحابی با عنوان "کنایه های دیواری" با کیوریتوری سعادت افزود در گالری مژده برگزار می شود.

ایران آرت: عصر جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ این نمایش که سویه ای پژوهشی دارد افتتاح می شود. 

سعادت افزود، در استیتمنت این رویداد تجسمی نوشته است: " 

بررسی عکس‌ها و نقاشی‌های مهدی سحابی از مجموعه «دیوارنگاره»ها، تطبیقی واقف بر فرم و منفصل از محتوا در میان دو مجموعه می‌باشد. این ارتباط هم به لحاظ فرم و هم به لحاظ معنا قابل بررسی است، سحابی در نقاشی‌های مجموعۀ دیوارنگاره‌ها با کشاندن دیوار به سطح نقاشی و در واقع تأکیدی بر خود ابژۀ دیوار به مثابه حضور تا نقاشی، بینشی نو در بازنمایی را رقم زده که ما را به خوبی با جهان‌بینی او آشنا می‌کند.

مهدی سحابی

سحابی با استفاده از فرم‌های تصویری اجتماعی‌ای که در روزهای انقلاب 57 ثبت کرده است، به خلق کنش‌های شخصی خود می‌پردازد. استفاده از تک به تک عناصر تصویری درج شده در دیوارنگاره‌های انقلاب توسط او در نقاشی‌هایش دلالتی بر تسری فضای اجتماع و شهر به فضای نقاشی است. کنش‌های سحابی در پسِ طنزی ظریف، محتوایی جدی را به چالش می‌کشد و نوعی گفت‌و‌گو بین سحابی و خویشتن را آغاز می‌کند، می‌توان گفت شعارها عرصۀ بودِ هنرمند می‌شوند و نهایتاً به نمودی ویژه بر سطح بوم می‌انجامند که نزد سحابی فضایی سرشار از حافظه است و گذشته را به اکنون متصل می‌کند. او علاوه بر محتوای اعتراضی-اجتماعی قالب در عکس‌ها نوعی شاعرانگی و لطافت را به نقاشی‌هایش اضافه کرده و محتوای آن را دوپهلو می‌کند. خود مهدی سحابی می گوید: «هنر در نهایت یک استعاره یا یک کنایه است و نگاه هوشمندانه نگاهی است که به دنبال زبان دومی باشد که از پس زبان ظاهری پیداست.»"

مهدی سحابی

نمایشگاه کنایه های دیواری تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد و علاقمندان می توانند همه روزه ( غیر از شنبه ها ) از ساعت ۱۲ تا ۱۸ از این آثار دیدن کنند.

گالری مژده مهدی سحابی سعادت افزود مهدی سحابی در گالری مژده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین